Referenssit

Erittäin onnistunut yhteistyö

Terranor A/S on yksi Tanskan johtavista toimijoista valtion, kuntien ja yksityisasiakkaiden teiden ja katujen hoidossa ja ylläpidossa. Yli 250 työntekijän ja vahvan alihankintaverkoston avulla he vastaavat lähes 4000 km:n osalta valtion tieverkon ja ison määrän kuntien tieosuuksien yllä- ja kunnossapidosta. 

Järjestelmien ja toimittajien määrän minimointi

Mutares SE & CO KGaA (Terranor Groupin omistaja) osti NCC Road Services A/S:n, joka toimii nyt nimellä Terranor A/S, Tanskassa 31.5.2020. Uusi yritys kohtasi ison haasteen; tarpeen saavuttaa täydellinen riippumattomuus NCC:n IT-järjestelmistä 12 kuukauden kuluessa hankinnasta. Tilannetta vaikeutti se, että heillä oli useita eri järjestelmiä monilta toimittajilta. He halusivat minimoida järjestelmien ja toimittajien määrän sekä siirtyä moderniin ja turvalliseen ympäristöön.

Triona on toimittaja, jolla on laajaa asfaltti- ja tiepalveluiden liiketoimintaosaamista yli 30 vuoden ajalta järjestelmäkehityksestä infra-alan yrityksille. Kun Triona esitteli projektinhallintajärjestelmänsä C7 Projectsin, Terranor sai mahdollisuuden vähentää järjestelmien määrää yli 25:stä neljään. Terranor arvioi Trionan tarjouksen markkinoiden parhaaksi ratkaisuksi.

”Siirryimme yli 25:stä järjestelmästä neljään seitsemässä kuukaudessa. Onnistuimme jopa parantamaan tietojen laatua ja kattavuutta. Tämä on parantanut merkittävästi tuottavuuttamme, projektiemme hallintaa sekä pienentänyt IT:n hallinnointikuluja.” Ivan Pedersen, CEO Terranor A/S

Tehosta toimintapoja, paranna perustietojen laatua sekä hallintaa

C7 Projects on suunniteltu integroimaan projektitiedot helposti muihin käytössä oleviin järjestelmiin. C7 Projectsin ja Terranorin ERP-, HR- ja palkkajärjestelmien integraatioiden avulla Terranor A/S on lisännyt tehokkuuttaan ja saanut paremman hallinnan työtehtäviin, suoritettuihin töihin ja laskutukseen. He ovat myös onnistuneet vähentämään merkittävästi IT-ylläpitokustannuksiaan.

C7 Projects – täysi hallinta

Terranor A/S käyttää C7 Projectsia saadakseen täyden hallinnan projekteistaan; laskelmista ja ensimmäisestä tarjousvaiheesta työtilausten suunnitteluun, suoritettujen töiden kirjaamiseen, muutoshallintaan, laskutukseen ja seurantaan. C7 Projects auttaa henkilöstöä saamaan tarvittavat tiedot. Sitä käyttävät kenttätyöntekijät, laskentainsinöörit, projektipäälliköt, controllerit ja johto. Jo yli 250 Terranor A/S:n työntekijää käyttää C7 Projectsia.

”Hyvä yhteistyö Trionan kanssa käyttöönottoprojektin aikana on jatkunut myös käyttöönoton jälkeen, pienten säätöjen ja tuotannoltamme tulleiden pienten muutospyyntöjen muodossa. Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Trionan apuun ja tukeen. C7 Projects on täyttänyt odotuksemme täysin.” Ivan Pedersen, CEO Terranor A/S

Käyttöönottoprojekti

Trionan projektipäällikkö vastasi C7 Projectsin ja uusien ERP-, HR- ja palkanlaskentajärjestelmien käyttöönoton kokonaisuudesta. Tämä pyyntö tuli Terranor A/S:lta, jotta saataisiin yksi kontakti, joka vastaisi myös koko projektista. Triona koordinoi työtä muiden toimittajien ja Terranor A/S:n kanssa.

Käyttöönottoprojekti oli laaja ja kesti seitsemän kuukautta. Uusien järjestelmien lisäksi pystytettiin uusi palvelinympäristö ja siirrettiin vanhat tiedot uusiin järjestelmiin saumattoman siirtymisen varmistamiseksi. Kaikki sujui erittäin hyvin, ja kaikki kokonaisuuteen kuuluvat järjestelmät; C7 Projects, ERP, HR ja Palkanlaskenta pääsivät tuotantokäyttöön aikataulussa ja budjetissa. Tämä oli mahdollista hyvän suunnittelun, erinomaisen yhteistyön ja ammattitaitoisen henkilöstön ansiosta.

”Yhteistyö Trionan kanssa C7:ään liittyen oli erinomaista – projekti räätälöitiin tarpeisiimme ja käytännöllisiä ratkaisuja löydettiin tarvittaessa. Viestintä ja yhteistyö oli koko ajan selkeää, läpinäkyvää ja ammattimaista. Pysyimme sovitussa aikataulussa ja budjetissa. Kokonaisuudessaan tämä oli meille erittäin onnistunut projekti, ja suosittelisimme aina Trionaa yhteistyökumppaniksi! ” Moritz Bayerdörffer, Associate Director Operations / IT at Mutares SE & Co. KGaA (Terranor Groupin omistaja)

terranor_logo_transparent.png

Asiakas: Terranor A/S

Toimiala: Tiestön hoidon ja ylläpidon urakoitsija 

Ongelma:Liiketoiminta tarvitsi sovelluksen, joka tukisi koko prosessia, ensimmäisestä tarjousvaiheesta työtilausten suunnitteluun, suoritettujen töiden kirjaamiseen, muutoshallintaan, laskutukseen ja seurantaan. Tämä mahdollistaisi myös eri järjestelmien ja toimittajien määrän vähentämisen.

Ratkaisu:Trionan projektinhallintajärjestelmä C7 Projects korvasi useita muita järjestelmiä ja integroitiin uusiin ERP-, HR- ja palkanlaskentajärjestelmiin. C7 Projects mahdollisti Terranorille täyden hallinnan heidän projekteistaan, ensimmäisistä laskelmista ja tarjouksesta viimeiseen laskuun.

Avainsanat:#tiedonvaihto#projekti #projektikontrolli #tiehuolto #asfaltti #infrastruktuuri, #c7projects #terranor