Uusi asiakas – Jernbanedirektoratet

28 August 2017

Triona on allekirjoittanut Norjan Jernbanedirektoratetin kanssa sopimuksen koskien konsultointipalvelujen toimitusta. Kyseessä on puitesopimus, jonka kesto on 2 + 1 + 1 vuotta.

Jernbanedirektoratet on hiljattain perustettu organisaatio (Bane NOR ja Jernbanedirektoratet olivat aiemmin Jernbaneverket), jonka tehtävänä on varmistaa rautatiesektorin tehokas toiminta sekä määritellä ja hankkia sen infrastruktuuriin, henkilöliikenteeseen ja rautateihin liittyviä palveluita. He pyrkivät esimerkiksi rakentamaan yleiskuvan junaliikenteen kapasiteetista tällä hetkellä ja suunnittelemaan millainen se voisi olla tulevaisuudessa. Tehdäkseen sen tehokkaasti tarvitsevat he junatarjontakannaksi kutsumaansa työkalua, jotta he pystyvät kehittämään olemassa olevia ja suunniteltuja junapalveluita helposti sekä saamaan havainnollisia raportteja erilaisten parannustöiden mahdollisista vaikutuksista. Triona on mukana auttamassa asiakastaan kyseessä olevan järjestelmän jatkokehittämisessä.

Jernbanedirektoratet on Trionan strategiaan hyvin sopiva asiakas, jonka tarpeita vastaavaa asiantuntemusta meillä on. Bane NORin Trasè-projektista saatu kokemus on osoittautunut hyödylliseksi ja näemme tulevaisuudessa mahdollisuuden lisääntyville synergiavaikutuksille. On jo käyty keskustelu Jernbanedirektoratetin kohtaamista muista haasteista, joten uskomme sekä toivomme yhteistyön olevan jatkuvaa ja hedelmällistä.